maandag 18 augustus 2008

Vliegensvlug

Na een welverdiende vakantie van twee weken zit ik nu mijn laatste avond van mijn vakantie achter de computer.
Na een heerlijk weekje strand en een weekend Brussel kan ik voorlopig weer tegenaan. Sterker nog, ik heb nog nooit zoveel zin in school gehad als nu. De stof van komend jaar spreekt me erg aan.

Ook het feit dat ik nu in jaar drie beland ben geeft me heel veel motivatie. Nog maar twee jaar te gaan en dan heb ik eindelijk dat papiertje in handen.
Dan kan ik precies doen waar ik zin in heb, niet dat ik dat nu niet kan of doe, maar met een diploma gaat het allemaal een stukje makkelijker.

Ook ben ik nog nooit zo goed voorbereid geweest. Roosters liggen klaar, de map met benodigde periodewijzers ligt klaar en ik heb me zowaar ook al ingelezen in de stof.
Iets wat ik voorheen toch echt pas deed tegen de tijd dat ik allang met het vak begonnen was of zelfs pas tegen de tijd dat ik tentamens had.

En dan nog het laatste schokkende gegeven dat ik mijn boeken al besteld en ontvangen heb.Ik kan dus over drie weken vlekkeloos beginnen aan mijn derde jaar. Waarin ik van plan ben me zoveel mogelijk te ontwikkelen op organisatorisch niveau en op het gebied van coaching.

Want nu vooraanstaand aan mijn derde jaar, lijkt het soms alsof ik al bijna klaar ben met de opleiding.
Het klinkt misschien wat optimistisch, maar een jaar vliegt zo voorbij. Dat heb ik de afgelopen twee jaar wel gemerkt. En dus geeft het me een goed gevoel dat ook komend jaar voorbij gaat vliegen.

Geen opmerkingen: