dinsdag 17 september 2013

A few days after

Zo'n eerste verjaardag gaat je niet in de koude kleren zitten. Lynn lag voor het feest losbrak nog heerlijk te slapen. Dus aan slaapgebrek kon het niet liggen. Vanaf 13.00 druppelden de eerste mensen binnen. Na ruim drie kwartier werd Lynn wakker. In haar nieuwe blauwe feestjurk met stippen gehesen, ik kon het toch niet laten, en de leuke broche met het cijfer 1 opgespeld betraden we de huiskamer. Iedereen was enthousiast, behalve Lynn. Die vond die drukte maar niets.

Bij het zien van haar prachtige Nijntje-taart liet ze een lach zien. We bliezen samen de kaars uit. Maar zodra ik poogde haar even uit handen te geven begon ze paniekerig te huilen. Mijn lief en ik wisselden dus af met Lynn. Het is ten slotte niet echt gezellig als het feestvarken de hele middag loopt te brullen.
We hebben samen lekker een stukje taart gegeten. Wat verder in de middag at ze nog een banaantje in haar stoel. Maar zodra mijn lief of ik hier meer dan drie stappen vandaan zetten, begon ze te huilen.
Cadeaus uitpakken vond ze ook niet echt heel leuk, wat toch voor teleurstelling leek te zorgen bij sommige mensen. Maar een kleintje van 1 ziet dat simpelweg niet.

Halverwege de middag liep ons huis helemaal vol. Mega-gezellig, maar jemig wat een drukte. Op zo'n middag heb je altijd een hoogtepunt van hoeveelheid mensen. Tussen 14.30-15.00 kwamen de meeste mensen tegelijk binnen. Voordat iedereen dan een drankje en taart heeft ben je alleen al weer een half uur verder. Gelukkig vielen alle taarten in de smaak. De Nijntjetaart was heerlijk met botercrème en banketbakkersroom, gemaakt door Miranda. Mijn eigen gemaakte appeltaart en vruchtentaart werden ook gewaardeerd.


De Nijntjetaart!

En met al die drukte heeft Lynn ook ongelooflijk veel cadeaus gekregen. Ik had een verzoek gedaan voor kleding en Nijntje cadeaus. En wat heeft ze veel gekregen. Hele leuke jurkjes, rokjes, vestjes, leggings, shirts, sokken, een spijkerblouse, muts en sjaal. Ook kreeg Lynn van de oma van mijn vriendinnen een zelfgebreide Nijntje. Helemaal geweldig! Lynn kreeg ook een Woezel en Pip dvd en een doos met allemaal leuke knuffels en (poppenkast)poppen. Lynn vindt de poppen te gek.

Lynn kreeg ook een pop die geluid maakt en speelgoed waarbij ze plastic blokken in allerlei vormen in een schildpad en emmer moet zien te puzzelen. Ze kreeg ook een knisperpop op een knisperpaard met sliertjes en felle kleuren. Lynn kreeg ook een speeltoestel met geluid en poppetjes. Mijn schoonzus zei het leukste cadeau te geven, een xylofoon met stokjes en pianotoetsen. Wij geven dus bij de eerstvolgende verjaardag van haar kinderen een trommel dan wel drumstel cadeau. Onze wraak zal zoet zijn.

In de categorie Nijntje-cadeaus kreeg Lynn een telefoon die hysterisch veel geluid maakt. De gever zei hierbij wel dat er proefbatterijen in zaten dus ze vast snel op zouden zijn. Ha, nou daar hopen wij op, maar Lynn vindt het te gek. Lynn kreeg een hele leuke Nijntje-rugzak, om uit logeren te gaan of om speeltjes in te doen. Lynn heeft ook een Nijntje-stoel gekregen. Een ware roze troon voor madame. Want ze vindt het stoeltje helemaal te gek. Ze ging zelfs klappen toen ze er 's avonds in ging zitten.

Van ons kreeg Lynn Nijntje-verstoppertje. Je moet Nijntje dan verstoppen achter een deur of in een kast en Nijntje gaat dan roepen. Ook gaven we een mooi prentenboek. Kortom. Wij kunnen een eigen speelgoedwinkel beginnen want de hoeveelheid spullen die we nu hebben gekregen is echt onvoorstelbaar.

Lynn's roze Nijntje troon.

Aan het eind van de dag, toen er nog maar een paar mensen overbleven ontdooide Lynn eindelijk een beetje. Ze begon weer rond te kruipen en stappen, Toen wij helemaal gesloopt op de bank hingen toen we met z'n drietjes over bleven begon Lynn helemaal op te leven. Ze bekeek alle cadeaus die ze kreeg en zat er lekker mee te spelen.
Toch grappig dat ik het dus voor mijn kleine niet hoef te doen al die poespas. Gewoon lekker spelen zonder al teveel mensen om je heen is het fijnste wat het er is. Mijn lief en ik hebben er als ouders van genoten. Want het is niet niks, dat wij al een jaar lang papa en mama zijn van dit kleine wonder.

Geen opmerkingen: