maandag 9 december 2013

All I want for Christmas is...

Over precies 16 dagen is het zover, 1e kerstdag is dan een feit. Wij vieren 1e kerstdag bij mijn ouders. Daar liggen traditiegetrouw cadeaus onder de boom. Omdat mijn zusje op 3 december jarig is, schoven mijn ouders zodra de Sint niet meer in beeld was, de cadeaus door naar de kerst. Vooral omdat er anders op 3 en 5 december zoveel cadeaus aan te pas kwamen dat mijn zusje niet meer wist van wie ze wat had gekregen. De cadeaus dus uit de zak en onder de boom. Ieder jaar weer is het een feest. Toen ik nog thuis woonde, inmiddels 9 jaar geleden, stookten we de boel altijd op.

Zodra de boom stond lagen er een aantal pakjes onder. De dagen voor kerst rammelden we ons een slag in de rondte met de pakjes. Kon je iets horen? Of was het juist een zacht pakje? En voor wie zou het dan zijn? Zo spannend vond ik dat altijd, niet weten wat je krijgt. En ik moet eerlijk bekennen dat ik dit nog steeds vind. Niet weten wat er onder die boom ligt en dus dagen lang proberen te ontfutselen wat er nu in dat pakje zit. Ik roep dan altijd: 'wat leuk dat je dat horloge/jurkje/armbandje hebt gekocht', in de hoop dat mijn lief erin tuint. Dit gebeurt overigens zelden. Hij kan zijn lippen stijf op elkaar houden. Dus het is altijd wachten tot 25 december en dat duurt nog heeeel lang.

De kerstcadeaus kopen, het is ieder jaar weer een heel karwei om voor iedereen het juiste cadeau te bedenken. En als ik het dan eenmaal bedacht heb, dan is het nog knap lastig om het ook daadwerkelijk te vinden. Ik ben degene die de cadeaus verzorgt. Ik struin doorgaans een aantal dagen allerlei winkels af. Mijn vaders cadeau vind ik altijd moeilijk, die wil nooit iets en heeft alles al. Heel lief natuurlijk maar totaal onmogelijk om een cadeau voor de bedenken. Mijn zusje koopt steevast de Quote 500 voor hem. Ik denk dat ik dit jaar een opa-cadeau koop. Iets wat hij met Lynn kan gebruiken of als Lynn bij mijn ouders is. Maar wat dit precies moet worden weet ik nog niet.


Mijn mam en zusje zijn doorgaans redelijk makkelijk te bedenken. Mijn moeder is dol op boeken, een simpel maar fijn cadeau. Mijn zusje is dol op alles wat met kleding en accessoires te maken heeft, dus ook dat lukt mij nog wel. En mocht ik daar niet uit komen kan er altijd nog iets parfummigs of kaarsigs kopen. Een bon is ook leuk, dus daar kom ik wel uit. Voor Lynn weet ik het nog niet. Ze heeft al zoveel speelgoed en komt nu al tijd tekort om met alles te spelen. 

Wat ik leuk vind is de kerststal van Little People. Dat is een babyproofversie van Jezus, Maria en Jozef. Het ziet er leuk uit en kan tegen een stootje. Ik vind het dan alleen weer prijzig voor de korte periode dat ze ermee kan spelen. Aan de andere kant maakt het natuurlijk geen klap uit of Lynn in de winter of juist hartje zomer met het hele kersttafereel speelt. Er zit ook een leuk kerstdeuntje bij en de stal heeft ook een voederbak en dieren. Als dit het niet wordt, ben ik er nog niet uit. Misschien uitbreiding in Duplo. Lynn kreeg vorige week van haar oma en opa voor de Sint Duplo. Ze vindt het vooralsnog vooral leuk om af te breken, dat bouwen komt vast vanzelf.

Er vanuit gaande dat hij deze blog zou kunnen lezen heb ik voor mijn lief nog geen flauw idee. Nu probeer ik voor hem altijd zo laat mogelijk een cadeau te kopen. Dit komt omdat ik echt enorm slecht ben in het geheim houden van wat ik gekocht heb. Als ik dan eenmaal iets gevonden heb ben ik zo enthousiast dat ik het amper geheim kan houden. Vorig jaar kocht ik kaarten voor Alicia Keys en de cd. Maar ik heb dit jaar echt nog geen idee. Maar dat is niet erg, ik heb nog 15 dagen. Als ik vraag wat hij zou willen hebben zegt hij altijd dat hij het niet weet, wat dus ook weer niet opschiet. 

Één kerstcadeau hebben we al gekregen, het cadeau van mijn ouders. In plaats van onder de boom staat nu op de kast een prachtig mooie nieuwe televisie. 'Dan kan Lynn ook lekker televisie kijken' zeiden mijn ouders. Onze platte wat stuk gegaan dus keken we naar de ouderwetse, met kont, televisie. Maar nu dus niet meer. Scherp beeld, HDMI, Smart-tv. Ik ben blij dat ik gewoon televisie kan kijken en natuurlijk Sky Radio Christmas Station via de Apple TV kan luisteren. Voor de cadeaus van mijn zusje en lief zal ik moeten wachten tot de 25e. Ik tel de dagen in spanning af. Het belangrijkste van alles blijft natuurlijk dat ik het heerlijk vind om samen te zijn met mijn gezin en familie.

Geen opmerkingen: