vrijdag 10 januari 2014

Als de kat van huis is...

dansen de muizen op tafel. Nou ja spreekwoordelijk natuurlijk en voor mij ook helemaal niet meer van toepassing. Want deze muis heeft een babymuis, en die kan je moeilijk mee nemen uit dansen. Mijn lief is op een zogenaamd trainingskamp. Deze kampen staan natuurlijk altijd in het teken van voetbal, voorbereiding voor de tweede helft van het seizoen en het op peil houden van condities. Er wordt twee maal per dag getraind en gelet op de juiste voeding. Een hele serieuze bedoening. Ha, niet natuurlijk. Lekker eten, drinken en feesten een heel weekend lang voor al die mannen bij elkaar. Het hoort erbij en is ze van harte gegund.

Drie dagen en nachten is mijn lief de hort op. In Engeland wel te verstaan. Dit houdt dus logischerwijs een heel weekend voor Lynn en mij alleen in. Nou ja, alleen is het zeker niet. Want ik kan dan wel niet meer lallend de stad door het hele weekend, niet dat ik dit ooit wel deed overigens, maar ik kan wel met Lynn de hort op. Ik ben inmiddels weer aardig opgekalefaterd, alleen nog verkouden. Vervelend maar geen man over boord. Lekker op pad dus. Op de dag van vertrek gingen we naar de bieb en bij mijn ouders eten. Voor ons allebei de eerste frisse buitenlucht sinds dagen.

Gezellig en praktisch. Dan hoef ik Lynn niet te entertainen tijdens het koken. En ik hoef überhaupt niet te koken. Mijn vader zorgt doorgaans voor het entertainment van Lynn wat resulteert in een goede nachtrust omdat Lynn dan uitgeteld is. Dit houdt direct in dat mijn nachtrust ook gegarandeerd is, en die heb ik hard nodig met deze dame. Mijn zusje was er ook dus het was driedubbele aandacht. Spelen, tong uitsteken, rennen, kietelen en de hond aaien. Zogenaamd neus snuiten, de vaatwasser helpen inruimen en high fives geven. Lynn had het er druk mee en was gesloopt aan het eind van de avond. De verstopte neus en nare hoest gooiden roet in het eten wat betreft de nachtrust helaas.


De tweede dag wordt een eitje. Dan breng ik Lynn bij mijn schoonzusje. Voor het eerst een nachtje ergens anders slapen zonder mijn lief of zonder mij. Het was nog niet eerder nodig, maar nu wel heel handig omdat ik een avond moet werken. En mijn schoonzusje doet het heel erg graag. Het voordeel is nu dat ik na mijn werk naar de verjaardag van mijn vriendinnen kan en ik de volgende ochtend lekker kan sporten bij mijn vaste clubbie in het Schoterbos. Niet noodzakelijk, maar wel fijn. En Lynn is in hele goede handen. Typisch geval van een win-win situatie. Ik hoop alleen dat mijn schoonzusje überhaupt aan nachtrust toe komt met dat gehoest en gesnotter.

De volgende dag gaat mijn schoonzus dan met Lynn naar mijn andere schoonzus. We hebben een jarige neef die zijn verjaardag viert. Ik ga daar dan rechtstreeks naartoe en zo meeten we dan weer. Het fijne van de verjaardag is dat Lynn door alle nichtjes en neefjes entertaint wordt. Zij zijn dol op haar en Lynn is dol op hen. Ook hier geldt een absolute moeheidsgarantie. Want zelfs ik lig na zo'n verjaardag voor pampus op de bank. Ik ga er dus voor het gemak van uit dat dit voor Lynn ook geldt. Zo niet, dan heb ik pech.

Zondag komt mijn lief alweer thuis. Het is wel een soort van doel dat het huis niet ontploft lijkt en zowel Lynn als ik nog heel zijn. En dat is haalbaar. Ik draai keurig wasjes en houd de boel aan kant. Ik doe zoveel mogelijk als Lynn slaapt zodat ik niet continue een kind aan mijn benen heb hangen en de volle aandacht heb voor mevrouw. En zo komen we die paar dagen wel door dacht ik zo. Ik neem hierbij absoluut mijn pet af voor de mensen die dit karwei dagelijks in hun uppie weten te organiseren. Want jemig wat is het fijn dat ik normaal gesproken alle klussen kan delen.

Ik zag het volgende stuk voorbij komen 26 things that happen when your significant other is out of town. Heel grappig en toevallig. Gelukkig zijn het maar drie nachten en is het zondag voordat ik er erg in heb. Normaal gesproken ben ik degene die weg is, dus dat is wel even anders. Dit geldt ook voor mijn lief die doorgaans liever thuis blijft dan dat hij weg gaat. Maar het is goed dat de rollen eens omgedraaid zijn. Anders wordt het ook maar zo'n sleur. Lady's weekend it is.

Geen opmerkingen: