woensdag 1 januari 2014

Hello 2014

Het nieuwe jaar is begonnen, 2014 is een feit. Zo'n nieuwjaarswisseling is altijd een heel festijn. Ik ben zelf niet zo'n enorme oliebollenbakker. Het feit dat mijn lieve mam ze altijd zelf bakt, net als de appelflappen en gehaktballetjes in deeg, maakt dat ik nog minder de behoefte voel om ze te maken. Ik haal altijd een schaaltje met van alles bij mijn ouders op. Gezellig en lekker natuurlijk. Vroeger, klinkt alsof ik heel oud ben, bakte mij oma de oliebollen altijd en mocht ik haar helpen. Vanaf het moment dat mijn oma niet meer leefde heeft mijn mam die traditie overgenomen en misschien helpt Lynn haar wel bakken over een jaar of twee.

Lynn zelf had de smaak lekker te pakken met de oliebollen en appelflappen. Aan het eind van de dag kon ze zelf wel door voor oliebol. Ik overigens ook, want ik snoep altijd net even teveel van al het lekkers. Iets met goede voornemens schiet door mijn hoofd. Oud en nieuw zelf hebben we, op vorig jaar na, nog nooit zo simpel gevierd. Vorig jaar lag mijn lief doodziek op bed de hele dag en avond. Die hees zich voor mij even een uurtje uit bed zo vlak voor de jaarwisseling maar dook daarna beroerd weer terug. Dit jaar zijn we ook thuis gebleven. Met zo'n kleine is het best een gesleep en met slapen is het onhandig. Wegleggen en dan 's nachts weer verhuizen naar huis en eigen bed.

Maar dat simpele samen thuis zijn was nu net wat ik nodig had. Lekker thuis met mijn liefde en onze kleine draak het nieuwe jaar in springen. Samen genieten van een glas met bubbels en een oliebol. Als vanouds de oudejaarsconference gekeken. Dit jaar niet van Youp van 't Hek, maar Theo Maasen. Mijn lief en ik hebben ervan genoten. Bij het aftellen altijd de klok op Nederland 1 omdat die zo lekker duidelijk en simpel zijn. En na middernacht lekker muziek op televisie en de televisie draait door. Kortom, een lekkere avond zonder poespas met mijn eigen gezin.

Heerlijke uitspraak uit 'Forest Gump'
Nu is het dus 2014, en wat gaat dat allemaal brengen. Zo'n nieuw jaar begint altijd met goede voornemens. Aangezien ik al anderhalf jaar niet meer rook, best knap eigenlijk, en al wekelijks sport blijft enkel het snoepen over. Daar moest ik maar eens mee gaan minderen. Want als dat sporten en gezonde eten heeft totaal geen zin als ik het er vrolijk aan blijf snoepen natuurlijk. En dat gaat zonder alle lekkere chocoladeletters, speculaaskoeken, kerstkransen, oliebollen en appelflappen een stuk makkelijker. Dus dat is eigenlijk het enige en nodige voornemen voor het nieuwe jaar.

2014 heeft een hoop in petto voor mij met het uitkomen van mijn boeken. Ik ben echt heel heel heel erg benieuwd of en hoe het wordt ontvangen. Ik hoop natuurlijk op lovende recensies, maar ik zou al flink tevreden zijn als er simpelweg een aantal mensen iets aan hebben. Ik denk dat mijn bewoners het in ieder geval erg leuk zullen vinden, waar ik het in eerste instantie voor bedacht. Ook collega's zijn enthousiast wat het voor mij leuk maakt.

2014 gaat ons, indirect, ook mooie kindjes brengen. Mijn schoonzusje verwacht een zoontje begin maart en onze vrienden verwachten onze toekomstige schoonzoon in april. Je kan het niet vroeg genoeg op papier hebben staan zeiden de mannen laatst. Scheelt een hoop foute vriendjes en ellendige vriendinnetjes, is wel zo rustgevend. Vooral voor de vaders in kwestie overigens. Ik ben benieuwd wat Lynn er later van vindt als ze dit terughoort. Waarschijnlijk zal ze er heel hard om lachen en een compleet eigen plan trekken. En anders zal ik haar dat wel influisteren.

Een nieuw jaar waarbij ik een ieder het beste toewens. Geluk, liefde en gezondheid. Afgezaagd, maar het belangrijkste wat er bestaat. Dat ieders wensen uit mogen komen. Ik ga voor vele gezellige romantische avonden met mijn lief, voor ontdekkingsreizen met Lynn, voor de promotie van mijn boeken, voor vele hardloopevenementen zolang het geen marathons zijn, voor heerlijke avonden met mijn vriendinnen, voor het lezen van boeken, voor meer cliƫnten, voor het schrijven van nog meer blogs, voor het maken van nog meer foto's en voor hetzelfde geluk en nog veel meer liefde.

Geen opmerkingen: