zondag 12 januari 2014

No place like home

En het is zondag. Vandaag komt mijn lief weer thuis. Die drie dagen zijn omgevlogen, mede dankzij mij lieve schoonzus en zwager die toch ruim een dag op Lynn hebben gepast. Het grappige vind ik altijd dat zo'n dag voorbij is voor je er erg in hebt. Een heel weekend is eigenlijk maar 3 dagen. Maar ik ben wel blij dat hij weer thuis komt. Niet omdat ik geen seconde zonder hem kan of alles graag saampjes doe. Maar het gaat een stuk makkelijker en vlotter als hij in de buurt is. Mijn lief is er zo eentje die niet gek te krijgen is. Wat doorgaans een hele fijne eigenschap is en die ik van mijn leven nog niet in mijn bezit heb gehad.

Ik ben goed georganiseerd als het gaat om werk of andere verplichtingen. Ook in huis probeer ik het goed te regelen, maar mijn lief is daar beter in. Als het gaat om het entertainen van Lynn kan ik een aardig blik met trucs en spellen open trekken. Door het huis rennen en haar achterna zitten, ballen gooien en duplo bouwen. Gek doen is er met de paplepel ingegoten dus voor mij geen enkel probleem. Maar als het gaat om een huilende Lynn die niet wenst te gaan slapen ben ik een stuk minder geduldig dan mijn lief. Wat dat betreft lijkt mijn hormoonhuishouding nog altijd niet helemaal op orde.

We hebben allebei duidelijk onze kwaliteiten. Zoals ik van de week al benoemde neem ik mijn pet af voor de mensen die al dan niet bewust een kind alleen opvoeden. Want het is niet niks. Ik vraag mij regelmatig af hoe mijn moeder het allemaal heeft weten te organiseren. Hoe ze in godsnaam twee kinderen wist groot te brengen, te werken, het gehele huishouden te draaien en er nog vrolijk bij te kijken ook. En dan hoeft Lynn niet eens ergens naartoe. Als straks school begint, sport en muziekclubs aan de orde zijn, los van vriendjes en vriendinnetjes, dan wordt het een hele klus om überhaupt een moment van rust te vinden.




Vrijdagavond, vlak voordat ik moest werken belde mijn lief. Even checken hoe alles ging en of het met Lynn al wat beter ging. Die had toch weer lichte verhoging, maar in de avond verdween het. Ik zei dat ik zo moest werken dus dat ik op ging hangen. Zegt hij doodleuk, om 16.45 uur? Ik wist niet dat je zo vroeg moest beginnen. Maakt hij van de week nog de grap dat hij het zo leuk vond om aan te komen op dezelfde tijd als hij vertrekt, was hij nu helemaal vergeten dat er een uur tijdverschil is met Nederland. Ik kon hier dan wel weer om lachen.

Gisteren heb ik heerlijk gesport. Na een zeer gezellige avond bij mijn jarige vriendinnen lag ik om 2.00 uur in bed. Het verschil was nu dat ik alleen maar mijn ogen hoefde te sluiten en ik sliep. Ik werd wakker van mijn wekker om 9.00 uur. Zeven uur slaap, ononderbroken. Ik schrok niet wakker van gehuil of juist omdat ik het niet hoorde. Nee een heerlijke nachtrust van zeven uren lang, genieten. Het sporten viel mij nog best zwaar na afgelopen week niets gedaan te hebben. Maar ik heb mijn best gedaan. Je gaat tenslotte altijd harder dan de mensen die op de bank zitten of nog in bed liggen denk ik dan maar.

Na het sporten had ik een schoonmaakwoedeaanval en poetste mijn huis. Na een douche en twee wassen deed ik nog wat boodschappen zodat ik vandaag de deur niet uit hoef. Ik kocht vooral fruit en sla in het kader van gezond leven en eten. Ik at een lekkere salade en deed 's middags nog een heerlijk slaapje. Eind van de middag was de verjaardag waar mijn schoonzus met Lynn ook naartoe zou gaan. Ze lachte toen ze mij weer zag. Toch leuk om die bevestiging te krijgen, ondanks ik best weet dat ze mij wel leuk vindt. Lynn hield zich goed op de verjaardag en sliep redelijk snel bij thuiskomst. Bij mijn schoonzus had ze doorgeslapen, dus ze kan het wel degelijk.

En vandaag doen we niets. Lynn en ik keutelen lekker op de zondagmorgen in pyjama. We gaan straks badderen en zorgen dat we opgedoft en wel klaar staan als mijn lief weer thuiskomt. Een welkomstdans is ietwat overdreven, maar een dikke vette glimlach en zoen van ons dames zit er wel in. De rest van de dag staat in het teken van ontspanning. Genieten van mijn liefdes en lekker samen eten. Morgen begint er weer een drukke week, dus nu nog even in de relaxstand.

Geen opmerkingen: