dinsdag 11 februari 2014

Babyshower

De babyshower, een feest voor de zwangere die voordat ze gaat bevallen nog allerlei cadeaus krijgt. Er wordt lekker gegeten en er worden tal van spellen gespeeld. Erg leuk en vooral ook gezellig. Voor de zwangere ook een mooi moment om iedereen nog te zien voordat de baby er is. Afgelopen zondag hadden we de babyshower van mijn schoonzus. Het leukste was dat ze werkelijk tot aan de voordeur niets in de gaten had. Om een babyshower te plannen moeten er best veel gebeuren en het moet vooral niet aan de zwangere verteld worden natuurlijk.

Mijn zwager had haar bezig gehouden met boodschappen doen. Hij wilde opeens om 14.00 uur pas weg terwijl hij normaal nooit een tijd aanhoudt. Mijn schoonzus vond het maar vreemd, maar liet hem maar. Hij moest ook nog even de banden van de auto oppompen en toen gingen ze langs huis voor de boodschappentassen. Helemaal niet natuurlijk, want toen ze de deur open deed stonden wij daar ineens allemaal en knalden twee meiden confettibuizen open. Ze schrok zich helemaal wild, ondanks je zwangere vrouwen niet mag laten schrikken. Maar één ding was zeker, ze was verrast en had niets in de gaten.

Alle auto's stonden verderop geparkeerd zodat ze die niet kon herkennen. Compleet beetgenomen dus. Bekomen van de schrik liep ze eens een rondje door haar woonkamer die vol hing met slingers. Er stond een prachtige taart van een zwangere buik en twee borsten. Uiteraard met lichtblauw shirt gezien het feit ze een zoon verwacht. Om in de stemming te komen begonnen we met een quiz. Ik ben gek op spelletjes dus was benieuwd wat voor een vragen er gingen komen. We werden in teams verdeeld. Ik zal in het team bij mijn zwangere schoonzus en mijn schoonmoeder, appeltje eitje dacht ik. Maar de vragen waren lastig.



Hoe de eerste poep heet van de baby heet en welke kleur het heeft was de eerste vraag. Zwart is het en het heet meconium. Maar de naam wisten we niet, dus mooi een punt minder. We kregen drie smaken babyvoeding voorgeschoteld. Getsie, vooral de bloemkool was niet te eten. En Lynn heeft hier als baby echt heel erg van gesmuld. Maar de smaken kende ik hierdoor goed, drie punten dus. We moesten ook tips geven, wat te doen bij darmkrampjes en hoe je een huilende baby stil krijgt. Bij de laatste ben ik zeker geen expert want Lynn huilt regelmatig. Maar lopen, wiegen en liedjes zingen werkt altijd. Voor de krampjes was het masseren en fietsen met de beentjes.

We moesten ook met wc-papier de omvang van mijn schoonzus haar buik raden. We kwamen goed in de buurt, net als één van de andere teams. Verder waren er vragen over regeldagen, neusuitspuiters waar een baby wel en niet mee geboren wordt. Ik weet nu dat een baby zonder knieschijven wordt geboren en het qua reflexen nog niet kan lachen. De uiteindelijke winnaars waren wij. Na de quiz werd de taart aangesneden en was het tijd voor cadeaus. Mijn schoonzus kreeg dan een foto te zien van iemand in het gezelschap, maar als baby. Ze mocht dan het cadeau van die persoon uitpakken. Ze kreeg hele leuke en mooie cadeaus en babyfoto's blijven te gek vind ik.

Er was door twee vriendinnen van mijn schoonzus heerlijk gekookt en als laatst konden we witte rompers versieren. Creatief als ik ben maakte ik een romper met allerlei verschillende kleuren stippen. Een vrolijke romper was het resultaat. Wie niet creatief is moet slim zijn. Mijn schoonzussen en schoonmoeder tekenden prachtige dieren en auto's. Ook kon iedereen iets in een schriftje schrijven voor mijn schoonzus en zwager. Een hele leuke babyshower met lieve mensen, mooie cadeaus, lekker eten en heel veel gezelligheid. Mijn schoonzus genoot ervan, het allerbelangrijkste natuurlijk.

Nu is het aftellen geblazen. Over 4 weken is mijn schoonzus uitgerekend. Nog maar even en dan hebben we er een neefje bij. Ik probeer al tijden namen te ontfutselen die ze mooi vindt, maar ze laat niets los. Behalve dan de naam Hendrik-Jan, die ze steeds zegt, maar die absoluut niet bij haar past. Dus daar geloof ik niets van. Wachten totdat hij geboren is dus. Ze is er klaar voor en heeft alles inmiddels in huis. Wij zijn er ook klaar voor. Lynn heeft al twee grote neven maar krijgt er nu een jonger neefje bij. Als ze net zo gek op hem wordt als ze op haar tante is, dan zit dat wel snor.

Geen opmerkingen: