dinsdag 13 mei 2014

Time management disaster

Mijn laatste blog schreef ik ruim een maand geleden. Typerend dat die laatste over time-management ging. Ik schreef toen al dat het niet mijn sterkste punt is, maar in mijn bestaan als blogger heb ik nog nooit zo lang geen blog geschreven. Ik werd er laatst door iemand op gewezen, dat ze mijn blogs miste. Maar ik had het simpelweg te druk om nog tijd te vinden om te schrijven. Ik heb het op mijn werk doorgaans druk, ook met afspraken naast mijn gewone begeleidingsdiensten. Maar dat is niet waar het hem in zat, want dat was altijd al zo. Het had denk ik ook te maken met prioriteiten stellen.

Lynn heeft in korte tijd haar vocabulaire uitgebreid. Zei ze een maand geleden alleen maar 'op', 'ja' en 'die'. Kletst ze nu de oren van je hoofd. Boe, oma, mama, poes, mauw, woef, open, wat(water), mooi en buit(buiten). Vooral dat laatste woord is bepalend. We brengen buitenshuis veel tijd door. Boodschappen doen, lopend of met de wagen. Een wandeling maken. Even naar het park de eendjes brood geven. In onze gezamenlijke achtertuin staan wat kleine speeltoestellen waar Lynn dol op is. Hier bivakkeren we dan ook regelmatig de middag als het weer een beetje mee zit.

Ik ga ook vaak met Lynn naar de kinderboerderij. De Schoterhoeve in het park bij ons achter. Naar de Zorgvrij-boerderij in Spaarnwoude of naar kinderboerderij 't Molentje in Heemstede. De laatste is wat mij betreft de mooiste en heeft verreweg de meeste geiten. En Lynn houdt van geiten. En vooralsnog houden de geiten ook van Lynn. Ze propt zich er keurig tussen om ze stro te geven of te aaien. Ook als ze heel dichtbij komen vindt ze het erg leuk. De kinderboerderij is gegarandeerd plezier, en ik vind het ook leuk.

Nou zoiets dus :)
De afgelopen weken ben ik ook erg druk geweest met mijn boek. 'Pieter en Sofie krijgen begeleiding' is in de maak. De afgelopen weken stonden in het teken van nalezen, nog eens nalezen, corrigeren en goedkeuren. Ik heb mijn eigen boek inmiddels al een keer of tien gelezen denk ik. En ik vind het nog steeds leuk. Vanaf 27 mei is het leverbaar maar nu al te bestellen. Sinds ik weet dat hij te bestellen is, ben ik ook druk geweest met het promoten van mijn boek. Op FB, LinkedIn, Twitter en via email probeer ik iedereen die er iets aan zou kunnen hebben, op de hoogte te brengen van mijn boek.

Intussen ben ik druk bezig met het corrigeren en nalopen van boek twee en drie die met een beetje mazzel na de zomer worden uitgebracht. Los van het feit dat ik er druk mee ben, vind ik het ook wel heel spannend. De datum dat ik mijn eigen boek in handen krijg komt steeds dichterbij. Gaan mensen het bestellen? Ik weet inmiddels dat familie en vrienden aan het bestellen zijn geslagen wat te gek is, want die zijn niet perse de doelgroep maar vooral trots. Collega's hebben me laten weten dat ze het besteld hebben. Ik hoop dat die er plezier van hebben en het vooral rondbazuinen, want de beste reclame is nog altijd de mond-op-mond reclame.

Ik probeer toch ook nog twee tot drie keer per week te sporten bij het inmiddels bekende Neo-Sport. Kracht- en conditietraining op dinsdag, old-skool gymles op donderdag. Lees het laatste als, ruim een uur als een gek door een gymzaal rennen, ballen ontwijken en vooral anderen afgooien. Je hebt niet in de gaten dat je sportief bezig bent, tot het moment dat je een dag later je bed niet meer uit kan komen. Dan vervloek ik de meester, maar ben ik dus wel weer goed bezig geweest. Er staan ook wat hardloopwedstrijden van 10 km op het programma, dus ik moet eigenlijk ook weer meer gaan lopen. In april liep ik in goed gezelschap alvast de 5 km van de Rokjesdagloop.

In de afgelopen maand heb ik ook de prachtige leeftijd van 29 jaar behaald. Vierden mijn ouders hun 40-jarig huwelijk en de respectabele leeftijd van 60 die ze allebei behaald hebben. Lynn, mijn lief en ik vierden onze eerste Koningsdag met lieve vrienden en hun prachtige pas geboren zoon. Mijn lieve zwangere vriendin kwam eten op mijn verjaardag. En op mijn verjaardag had ik een crematie van een oud-docent waar ik veel aan heb gehad en nog regelmatig contact mee had. De dag na mijn verjaardag ging ik met mijn beste vriendinnen uiteten en aan de borrel voor mijn verjaardag. Mijn lieve zilvere gedeukte Kaatje werd halverwege de maand totaal volledig afgekeurd. Kortom, een bewogen maand met veel leuke en minder leuke gebeurtenissen.

De omslag van mijn boek, omdat ik er zo blij mee ben :)

Geen opmerkingen: