zondag 27 juli 2008

Vakantiegevoel

Het is nu eind juli en inmiddels heb ik al ruim een maand geen school meer gehad. Of het bevalt? Die ene dag in de week die ik niet hoef te werken is mooi meegenomen maar een echt vakantiegevoel heb ik tot nu toe nog niet kunnen ontdekken.
Ik werk nog steeds in het gezinsvervangend tehuis en op de middelbare school waar ik pas over een week echt vakantie heb.
Ik heb in ieder geval geen stress meer van school. Wat bij mij inhoudt dat ik al mijn benodigde punten van jaar 1 en 2 heb gehaald.

Echter blijf ik toch mijn webmail controleren. Wat ik hier in mijn schoolvakantie mee opgeschoten ben? Dat ik weet dat ik 1 september moet beginnen. Dat ik de periodeboeken voor jaar drie al heb uitgeprint en in een speciale ‘jaar 3’ map heb gedaan. Dat ik dus ruim anderhalve maand van tevoren al weet wat ik het komende schooljaar allemaal ga doen.
Wat me dus uiteindelijk al voor het jaar officieel begonnen is, alweer de nodige stress oplevert.

Naast die stress geeft het me ook een goed gevoel. Ik weet namelijk wat me te wachten staat en het lijkt me erg leuk. Komend jaar ga ik me meer op de organisatie focussen in plaats van alleen het begeleiden van cliƫnten. Dit lijkt me erg leuk.

Nu ik dus weet dat ik het thema van mijn komende jaar interessant vind en ik weet wat er allemaal moet gebeuren, kan ik misschien eindelijk echt van mijn vakantie gaan genieten.

Geen opmerkingen: